Thursday, March 11, 2010

our.thick.and.thin.for.five.years.

Yup, it’s been five years for us! And just like all other couples out there, our five years together were full of ups and downs.

Times when we laugh and tease each other silly. Times when we feel so mad with each other that it’s better to not (read: postpone..hehe) utter any words than to say anything that we’ll regret later.



Times when we feel the other half needs to be more appreciative. Times when the other half shows love, support and help when they’re least expected.

Times when we have to remind and rebuke each other. Times when we have to swallow our own pride and apologise for our mistakes.

As for us, well … it sure has been a blessed five years and we look forward to many more years together.

And, we thank God enough for everything that HE has done and showered upon us and our family.



Ya Allah,
Kau ampunilah segala dosaku
Kau limpahilah aku dengan kesabaran
yang tiada batasan
Kau berikanlah aku kekuatan mental
Kau kurniakanlah aku dengansifat keradhaan
Kau peliharalah ldahku dari segala kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi
segala cabaran Mu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suamiku ini adalah pilihanMu di Arsy
Berikan lah aku kekuatan dan keyakinan
utk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan
membimbing tangan ku di titian Mu
Kurniakanlah aku sifat redha dan kasih atas
segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adlah bidadara utk ku
di Jannah Mu
Limpakanlah aku dgn sifat tunduk dan tawadduk
akan segala perintahNya
Sekiranya suami ku ini adalah yg terbaik
untukku diduniaMu
Periharalah tingkah lakukuserta kata-kataku
dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini adalah jodoh yang dirahmati
olehMu
Berikanlah aku kesabaran utk menghadapi segala
kesusahan dan kekurangannya.

Amin. Ya Rabbi, Allamin.

papa -- terima kasih memberikan saya kebahagiaan, peluang utk terus mengubah diri saya
utk menjadi lebih baik. atas segala kekurangan saya, atas segala kesilapan saya, terima kasih memberikan saya kemaafan. we love u...no matter how it rough..no matter how it hards ..no matter how it tough..and no matter what...♥♥♥♥

1 comment:

n.o.v.e.e jahari said...

aku suko baca entry nih.. apape pon hope u have a blissful life ahead...

sebizi mane pon atau sebanyak mane pon harta yg dilimpahkan.. takkan same dengan sentiase ade bersama keluarga yang sentiase bersama ups and down...

cheers!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...