Wednesday, March 10, 2010

noor.azura

hari ni...keadaan sungguh tak tenang. bile sesuatu yang kita harapkan tak kesampaian.
bile apa yang kita idamkan berkecai di tengah jalan.

saya hidup selama 30 tahun, dan saya mencari apa yang saya inginkan dalam kehidupan saya.
dan saya terfikir kenapa kesilapan dan kesalahan yang saya cari sedangkan, manusia yang paling rugi di sepanjang kehidupannya adalah manusia yang tak pernah berubah.

setelah apa yang saya lakukan dan saya lalui..saya menerima apa sahaja yang terjadi dan akan terjadi. sbb saya percaya pada Allah..setiap kesilapan kesalahan yang kita lakukan pasti ada balasan nya nanti.

dan apa yang saya hanya mampu lakukan..mengubah kehidupan saya untuk menjadi lebih baik. bukan untuk orang lain, tapi diri saya sendiri, suami saya, dan anak saya.

terlalu banyak dosa yang saya lakukan sampai ada yang benci dengan saya, putus kawan, dan macam2 lagi..macam mana kehidupan saya jika saya dibenci..mungkin Allah boleh mengampunkan dosa saya, bagaimana orang lain? terampunkan saya..

dan a few hours ago saya received a call-- huh..bila perkahwinan yang kite idamkan untuk sampai ke syurga.akhirnya terputus dipertengahan kehidupan sedangkan anak masih kecil...saya jadi takut..bila apa yang saya ada akan hilang sekelip mata..

saya menangis mengenangkan nasib kawan saya..anaknya yang masih kecil...


ps : entry ni saya pun tak pasti apa yang saya tulis ni..sbb ayat nya berterabur..apa yang pasti saya .....

1 comment:

n.o.v.e.e jahari said...

jodoh ajal maut semua kat tangan Dia... kita sebagai umatnye kena sentiase berserah kepada takdir. menangisi ape yang sah2 terjadi hanyalah satu penyesalan...

it's ok to cry to ease our pain, but still deep down we have to be strong yet insyallah everything will be fine later..

xoxo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...