Wednesday, May 11, 2011

ajal dan maut

Sesungguhnya ajal dan maut di tangan Allah...
Saya dapat sms dari ma saya pada subuh tadi, mengatakan bahawa, 2pupu aka kawan aka adik saya Salma telah meninggalkan dunia ini...dan kembali ke alam fana.
Saya rasa dalam 10 minit saya termenung, mengingatkan kembali semasa kami bermain bersama,teringat keadaan di hari perkahwinan saya, teringat sewaktu saya memeluk arwah semasa ibunya pergi di jemput Allah...saya menangis..
Saya rasakan betapa rugi kehidupan saya, mensia siakan keakraban saya dan dia..yang semakin lama semakin renggang. Saya meratap, betapa rugi kehidupan saya, kehilangan seorang saudara, jiran dan seperti adik yang dulunya..yang sentiasa menghulur tangan apabila di minta pertolongan. Ruginya saya, apabila saya sedar, saya telah kehilangan seorang saudara, sepupu, kawan dan adik..yang sangat baik....
Meninggalkan seorang suami..di waktu usia perkahwinan masih muda...
Saya masih ingat sewaktu kecil bermain ting ting di tepi rumah Arwah, makan belimbing, sbb rumah arwah ada pokok belimbing, dulu sewaktu saya masih belajar, saya x pernah lupa akan pergi melepak rumah arwah...menyembang bersama sepupu2 kami yang lain.
Rugi kan saya...
Yang pergi tetap pergi...saya hanya mampu bordoa...semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman...semasa entry ni di tulis, satu persatu ingatan saya bersama arwah muncul..
Salma...al fatihah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...