Thursday, February 17, 2011

my first egg tart.

Ermmm...not bad la..utk saya n mr suami makan okay la..adib seperti biasa..pengkritik yang jujur....'mummy..kulit (tepung tart) dia keras sikit la...'
Ye la mummy agree la keras sikit tapi masih boleh di makan...sedap la jugak..kuikuikui...

Cerita pasal masak la kan...saya dulu nak masak sardin pun saya tanya member office...masa tu saya ingat lagi dia cite dia makan sardin kicap...balik opis saya call dia tanya cane nak wat sardin kicap.
Well saya mengaku saya memang x de kebolehan memasak..tak macam sesetengah orang yang even tgk pun dah boleh tau apa bahannya..itu mak saya. Mak sesape pun kan..
Masa memula kawin saya memang buta alam la bab memasak ni. Tapi saya belajar..saya try..peduli la orang lain nak kutuk or x nak makan as long as suami saya makan. Saya okay.
Dari seremeh remeh masakan hingga la saya cuba buat nasi arab,beriani,nasi kerabu,nasi dagang yang saya rasa saya berbangga ngan diri saya sendiri.
Hehehe...lama lama ok la kan...kat facebook pun saya make one album as for me je..tp sbb facebook tu dah nama nya sosialnetwork kan..so share sesama member..
Bila dia tgk apa kita masak n mintak resepi..rasa seronok kongsi resepi. Even dorang buat lagi nampak sedap dari saya buat. Ngeh ngeh ngeh
Paling membanggakan saya..saya akan makan je even orang lain masak tak sedap. Itu yang saya bangga. Saya tak kan kritik atau cakap apa pun kalau orang masak tak sedap. Tapi kalau orang lain dah berbunyi saya cakap la...hihihi...
Kalau bab masak pulak yang paling hebat pada saya la...saya masak utk birthday adib yang ke 4. Masa tu saya masak naik bukhari ayam.dalca.roti jala.kari ayam.alone!
Hihi...nak cite pasal tart je..melalut pulak...
Published with Blogger-droid v1.6.5

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...