Friday, August 19, 2011

Raya raya...dan raya...

Banyak betul kalau nak cerita pasal raya nih...tapi tu la...cerita pasal shping ngan anak teruna belum lagi kan..

Tapi ni nak cerita pasal my mum...yang dah tak sabar agaknya nak raya, al maklumla..lama dah raya tak balik awal untuk raya and boleh berbuka sama sama beberapa hari before raya. Tahun ni saya balik awal dalam 3 hari sebelum raya...so my mum seronok sangat la dia..saya pun..dah plan nak makan macam macam dah..yang penting Sabtu pagi tu nak bertolak awal..maybe lepas sahur..pastu nak singgah bazar kat stadium...nak beli semo food yang nak...hihi..

Tapi my mum ni belum apa apa dia dah sms saya tanya nak masak apa for raya..hahahaha...ok lah...saya layan kan..ye la saya yang first..apa apa nak masak sebelum ni pun dia tanya saya..rasanya tahun ni saya yang nak masak...saya nak masak nasik bukhari ayam...yang lain lain macam kuzi ayam, roti jala, rendang tu tetap la ada...tapi selalunya my mum akan masak jugak nasik ni...sama ada nasi tomato ke, nasi minyak ke...

Since kawin ni pun saya belajar masak dari my mil, makanan raya on my hubby's side...kalau belah suami saya, makanan pagi raya dorang lain sikit, rendang tu biasa la kan, tapi kena ada ayam kicap...bukan ayam kicap ang selalu kita masak tu...tapi ni ayam kicap jawa la rasanya...so...since dah kawin ni..saya tambah lagi satu menu. Sampai saudara mara saya pun suka jugak ayam kicap tu...owh..ayam kicap tu makan dengan nasi impit. And adik saya pulak...dah booked for soto untuk hari raya kedua...hihi...tak pe..janji dia happy...saya lagi la happy..

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...